Премини към основното съдържание
Бош в България
Новини

Автоматизираното безпилотно паркиране ще пристигне на Летище Щутгарт

Apcoa, Bosch и Mercedes-Benz ще предоставят първата в света услуга за автоматизирано паркиране на автомобили (AVP).

12.10.2020

  • Команда от смартфон ще посочи на автомобила къде да паркира сам на паркинг P6 на Летище Щутгарт.
  • Новата S-класа на Mercedes-Benz е оборудвана с технология за напълно автоматизирано безпилотно паркиране (Ниво 4 на SAE1).
  • За AVP Бош за първи път използва инфраструктура, базирана на камери, за откриване на пътната лента и на препятствия.
  • Паркинг операторът Apcoa тества функциите на бариерите и за плащане като основа за автоматизираното безпилотно паркиране чрез своята дигитална платформа за мобилност APCOA FLOW.
Автоматизираното безпилотно паркиране ще пристигне на Летище Щутгарт

Щутгарт, Германия – Автоматизирано паркиране за намаляване на стреса на летището: Bosch, Mercedes-Benz и паркинг операторът Apcoa искат да открият напълно автоматизиран безпилотен паркинг на аерогарата в Щутгарт. За тази цел автоматизираният паркинг асистент (AVP), разработен съвместно от Bosch и Mercedes-Benz, трябва да се пусне в серийно производство. А новата S-класа на Mercedes-Benz вече е напълно готова: това е първият автомобил в света с необходимата технология за бъдещите инфраструктурни автоматизирани паркинги на борда. Като опция клиентите могат да закупят ИНТЕЛИГЕНТНИЯ ПАРК ПИЛОТ, с който лимузината от S-класа паркираа сама на запазеното място след команда от смартфон. „С новата S-класа не само шофирането, но и паркирането е луксозно, “, твърди Михаел Хафнер, ръководител на автоматизираното шофиране в Mercedes-Benz. Паркингът P6 на Летище Щутгарт ще бъде пилотната локация за планираната услуга за автоматизирано паркиране. Тук компаниите ще тестват как технологията на борда на S-класата взаимодейства с интелигентната инфраструктура на Bosch и с дигиталната платформа APCOA FLOW, предоставена от паркинг оператора Apcoa. С тази платформа паркирането се осъществява без билети и безкасово. „Apcoa, Bosch, Mercedes-Benz и летище Щутгарт работят заедно за напълно автоматизираното паркиране“, споделя Кристоф Хартунг, член на изпълнителния мениджмънт на „Свързани решения за мобилността“ в Bosch. В паркинга на летището в момента тече подготовка за старта на пилотната услуга за автоматизирано паркиране на автомобилите. Целта на тестовете с новите автомобили S-класа на Mercedes-Benz на летище Щутгарт е да гарантира, че взаимодействието между превозното средство, инфраструктурната технология и паркинг оператора протича гладко и оптимално за клиента.

Първата в света паркинг функция от ниво 4 в сериен автомобил

През юли 2019 Bosch и Mercedes-Benz получиха първото в света специално разрешение за експлоатация в реални условия на AVP за избрани автомобили от E-класа без водач за сигурност в паркинга на музея на Mercedes-Benz в Щутгарт. Оборудван с ИНТЕЛИГЕНТНИЯ ПАРКИНГ ПИЛОТ, новият Mercedes-Benz от S-класа сега е първият сериен автомобил с AVP, който може да паркира без водач. Това обаче зависи от бъдещата наличност на паркинги с подходяща инфраструктура, както и от националното законодателство, което дава зелена светлина за безпилотното паркиране. S-класата на Mercedes-Benz -Class е първият автомобил в света, разполагащ с автоматизирана функция от Ниво 4 на SAE, второто най-високо ниво на автоматизация. „С автоматизирания паркинг асистент Mercedes-Benz демонстрира, че скоро паркирането без шофьор ще стане реалност“, посочи Хафнер.

За улеснение на новата функция за паркиране с едно докосване на екрана, просторната зона за оставяне и вземане на колите ще е разположена непосредствено след входа на паркинг P6. Така потребителите на AVP ще могат удобно да оставят своите автомобили. Докато се придвижват към терминала и се чекират, тяхната S-класа ще паркира сама, водена от информация от инфраструктурната технология. С други думи: край на досадното маневриране и на мъчителното измъкване от колата, ако трудно намереното място се окаже твърде тясно. „Автоматизираното безпилотно паркиране наистина увеличава комфорта на нашите пътници и им спестява време, особено когато са под пара и искат бързо да оставят колата си на летището“, казва Валтер Шьофер, говорител на ръководството на Летище Щутгарт. За тестовата фаза, която е на път да започне, P6 първоначално ще разполага с две места за автономно паркиране. Още паркоместа ще бъдат добавени, когато безпилотното паркиране стане стандартно, както е планирано за в бъдеще, и търсенето на услугата нарасне.

Интелигентна инфраструктура и дигитални платформи

Пилотният паркинг на Летище Щутгарт ще бъде премиера за новите видеокамери на Bosch, които идентифицират свободните паркоместа, наблюдават коридорите за движение и обкръжението и откриват препятствията и хората около автомобила. Досега за тази цел се използваха лидарни сензори. След това специален контролен център в паркинга изчислява маршрута, по който трябва да преминат автомобилите, за да стигнат до свободните места. „Интелигентната ни паркинг инфраструктура е основата за бъдещото безпилотно паркиране“, твърди Хартунг. С помощта на информацията, предоставена от камерите, автомобилите ще се движат сами в паркинга - дори и по тесни рампи, така че ще могат сами да се качват и слизат на различните нива. Автомобилната технология автоматично преобразува информацията от инфраструктурата в подходящите маневри. Например, ако камерите открият неочаквано препятствие, автомобилът спира светкавично бързо.

APCOA FLOW, дигиталната платформа на паркинг оператора Apcoa, също ще играе ключова роля в безпилотното паркиране на Летище Щутгарт. Шофьорите вече използват платформата, за да облекчат досадното паркиране – от резервирането на паркомясто, през безконтактното влизане в паркинга до напълно автоматизираното плащане, фактуриране и безконтактно излизане. Системата разпознава автомобила на клиента и бариерите се отварят автоматично, като билетът и ходенето до автомата за плащане отпадат. „Искаме да бъдем първият паркинг оператор, който поддържа и осъществява автоматизирани услуги за паркиране, базирани на AVP технологията, в един от нашите паркинги,“ заяви Франк ван дер Сант, главен търговски директор на Apcoa Parking Holdings GmbH.

Повече автомобили, повече паркинги

Услугата за оставяне и вземане на автомобила пести време, като се избягва дългото ходене до колата: ако паркингите се оборудват с подходящата инфраструктура и националните закони позволяват AVP, клиентите ще могат да се насладят на услугата безпилотно паркиране. Bosch и Mercedes-Benz проправиха пътя с първото в света инфраструктурно базирано решение от Ниво 4 на SAE за автоматизирано безпилотно паркиране в реални условия. Единните стандарти и интерфейси осигуряват гладка комуникация между превозните средства и инфраструктурната технология. Целта на Бош е за в бъдеще да оборудва все повече паркинги с инфраструктурната технология за безпилотно паркиране. Като най-големият европейски паркинг оператор, Apcoa също има стратегически интерес да предлага иновативни първокласни услуги като AVP в повече от своите паркинги. „С поглед напред, искаме да осъществим автоматизираното безпилотно паркиране за повече клиенти в избрани локации на Apcoa“, споделя ван дер Сант. Компанията управлява около 1,5 милиона индивидуални паркоместа в над 9500 локации в 13 европейски държави. При по-голям дял на напълно автоматизираните услуги за безпилотно паркиране, на същото пространство ще могат да се поберат с до 20% повече автомобили. Освен това паркирането без шофьор е много подходящо за тесни, отдалечени и, следователно, непривлекателни зони от паркинга, които клиентите обикновено избягват.

1 Ниво 4 на SAE: Автомобилът се справя самостоятелно с всякакви пътни ситуации при определени условия (напр. на избрани пътища, не при всички атмосферни условия). Не е необходим водач.

  • Автоматизираното безпилотно паркиране ще пристигне на Летище Щутгарт
  • Автоматизираното безпилотно паркиране ще пристигне на Летище Щутгарт
  • Автоматизираното безпилотно паркиране ще пристигне на Летище Щутгарт
  • Автоматизираното безпилотно паркиране ще пристигне на Летище Щутгарт

За контакт с медии

Ирена Райчева – Удрева
Корпоративни комуникации

Телефон

Общи въпроси за Бош

Още новини